Téma se týká:

Jak na odškodnění v případě zrušeného letu?

Pokud vám zruší váš let, což se moc často nestává, nejspíše vám letecká společnost nabídne let jiný, do stejné cílové destinace. Finanční kompenzace jsou až na posledním místě a to opravdu jen v případě, že nenajdete společné řešení. Zda-li máte nárok na finanční odškodnění je shrnuto v Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004. Jeho hlavní podmínkou je, že musíte letět z EU nebo do EU, či Norska, Islandu nebo Švédska, a nebo, že letíte s aerolinkou, která pochází z těchto zemí.

 

Odškodnění za zpožděný či zrušený let můžete získat zdarma zde.

 

Zadejte případ k posouzení zdarma

Pokud tuto podmínku splňujete a váš let:
a) byl zrušen méně než 14 dní před odletem
b) byl vám nabídnut náhradní let v období 7-14 dnů před odletem, a který odlétá nejpozději 2 hodiny před plánovaným odletem a přílet do vaší destinace nepřesahuje délku 4 hodin
c) do 7 dnů před odletem vám byl nabídnut náhradní let odlétající nejpozději 1 hodinu před plánovaným odletem a přílet do vaší destinace není delší jak 2 hodiny,

pak máte nárok na finanční kompenzace – podle délky letu:
I. 250 EUR – délka letu je kratší než 1500km
II. 400 EUR – let dlouhý 1500 -3000 km
III. 600 EUR – let je delší než 3500 km

a k tomu vám společnost vrátí peníze za letenku. Jestli jste platili let ve věrnostních mílích, vrátí vám přesný počet mílí, kolik jste za let vydali. Pozor ale v případě náhlým politickým situacím, stávkám nebo nepřízni počasí kompenzaci za let nedostanete, ale vrátí se vám peníze za letenku.

Nárok na odškodné také platí v případě, že jste:
• se nedostali na palubu, kvůli nadměrné rezervaci letenek
• měli letět vyšší třídou a přesunuli vás do nižší (např. z business třídy do ekonomické)
• váš let byl přesměrován na jiné letiště – nepočítá se ale nepřízeň počasí
O kompenzaci žádáte písemně nebo emailem přímo svou leteckou společnost. V případě, že by od toho dali ruce pryč, se můžete obracet na Úřad pro civilní letectví.

Nezapomeňte uvést:
• informace o cestujícím
• údaje o letu – číslo letu, rezervace, letu, datech atd.
• délku letu
• doklad o zpoždění letu vystavený dopravcem
• další dokumenty – účet za hotel, stravování atd.

Pokud byl let zrušen, společnost nemá povinnost vám poskytnout bezplatný nocleh v případě, že vám nabídla náhradní let. V případě, že vám nabídnou náhradní let a vy ho odmítnete, může být finanční odškodnění zkráceno až o polovinu.

V případě, že váš let byl zrušen, máte v plánu využít letu náhradního a vznikne vám zpoždění, pak i v tomto případě máte nárok na odškodnění.

Staň se členem našeho VIP klubu!

Je to zcela ZDARMA a dozvíš se tak o akčních tipech jako první! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.

Potvrzením souhlasíš se zpracováním osobních údajů (tedy tvého mailu)

Pošleme ti e-mail, který potvrdíš, abychom tyhle super tipy neposílali někomu jinému.
Pokud ti nic nedorazí, zkontoluj spam.