Téma se týká:

Co mám dělat, pokud cestovní kancelář zkrachuje?

V první řadě se vždy již u koupi zájezdu ujistěte, že je cestovní kancelář proti úpadku pojištěna. Tyto informace by měli být vždy uvedeny ve smlouvě a jestli tomu tak není, tak by cestovní kancelář měla na požádání vydat potvrzení po pojištění u konkrétní pojišťovny. Vždy se vyplatí mít při cestě v mobilu uložené kontakty jak na vaši pojišťovnu, která vás na tuto cestu pojistila, tak na pojišťovnu cestovní kanceláře.

Jestliže dojde ke krachu CK v době, kdy jste již na cestě, tak hlavně zachovejte klid a rozhodně neplánujte zpáteční cestu na vlastní pěst. Pojišťovna, u které je CK pojištěna, se o klienty vždy postará a zařídí jim bezpečný transport zpátky do České republiky. Důležité je kontaktovat asistenční službu a je lepší, když za všechny poškozené zákazníky CK mluví jeden člověk, předejde se tím zmatkům a ušetří se čas. Asistenční služba nejprve musí zmapovat celkovou situaci, jaká suma již byla do této chvíle ze zájezdu uhrazena a kolik poškozených účastníků se v konkrétní oblasti nachází. Mezi nejčastější služby, které vám asistenční služba nabídne, je zajištění ubytování, stravy nebo transfer na letiště a cesta domů. Zajistit vám může také potřebné léky nebo služby tlumočníka.

V případě, že jste na dovolenou ještě neodcestovali, ale přitom zaplatili zálohu nebo celou sumu zájezdu, tak byste měli tuto pojistnou událost nahlásit co nejdříve, nejpozději však 6 měsíců po datu její vzniku. Po této lhůtě pojišťovna vyplácí pojistné plnění.

Staň se členem našeho VIP klubu!

Je to zcela ZDARMA a dozvíš se tak o akčních tipech jako první! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.

Potvrzením souhlasíš se zpracováním osobních údajů (tedy tvého mailu)

Pošleme ti e-mail, který potvrdíš, abychom tyhle super tipy neposílali někomu jinému.
Pokud ti nic nedorazí, zkontoluj spam.