Téma se týká:

Poškození, zničení nebo ztráta zavazadel. Jak postupovat?

Každá letecká společnost nese odpovědnost za poškození, zničení nebo dokonce ztrátu zavazadla během přepravy.
Ztrátu, či poškození je potřeba nahlásit hned po příletu a to v zákaznickém centru společnosti.

Je potřeba udat tyto údaje: kontaktní údaje na sebe (jméno, příjmení atd.), číslo letu, místo, kde jste svoje věci viděli naposledy, popis jak zavazadlo vypadalo, a sepsat protokol o škodě. Pokud se zavazadlo najde, což bývá do druhého dne, bezprostředně vám je slušná letecká společnost dopraví až domů. V případě, že by se ani do 21 dnů nenašlo, pak nese plnou zodpovědnost za jeho ztrátu. Tyto předpisy jsou dány Montrealskou úmluvou.

V případě, že jste zaregistrovali poškození zavazadla, hlaste to nejpozději do 7 dnů a to buď osobně nebo můžete také poškození nahlásit poštou. Maximální výše kompenzace za poškození nebo ztrátu zavazadle je max. 1000 SDR (SDR je mezinárodní měnová jednotka), odpovídající asi 1100 EUR, ale většinou nenese zodpovědnost za předměty vysoké hodnoty, pakliže nebyly nahlášeny podle speciálních podmínek. V tomto případě je nejlepší předměty pojistit. Rozhodující je také, jakým způsobem bylo zavazadlo zabaleno.
Před přepravou jakéhokoli zavazadla čtěte pozorně všechny podmínky přepravy zavazadel daného přepravce.

Staň se členem našeho VIP klubu!

Je to zcela ZDARMA a dozvíš se tak o akčních tipech jako první! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.

Potvrzením souhlasíš se zpracováním osobních údajů (tedy tvého mailu)

Pošleme ti e-mail, který potvrdíš, abychom tyhle super tipy neposílali někomu jinému.
Pokud ti nic nedorazí, zkontoluj spam.