Téma se týká:

Jaký mám nárok na odškodné, pokud má let zpoždění?

O odškodnění můžete zažádat, pokud doba zpoždění přesahuje 3 hodiny a je způsobenou leteckou společností. Pak můžete nárokovat finanční odškodnění podle vzdálenosti:

a) 250 EUR – při zpoždění o 3 a více hodin a délka letu je méně než 1500 km
b) 400 EUR – při zpoždění o 3 a více hodin a délka letu je 1500 – 3500 km
c) 600 EUR – při zpoždění o 4 hodiny a více a vzdálenost je delší než 3500 km.

 

Zadejte případ k posouzení zdarma

 

Nárok v tomto případě máte také na:
I. na 2 telefonické hovory nebo emaily
II. občerstvení
III. pokud trvá zpoždění přes noc, pak i na ubytování v hotelu.

Pokud zpoždění trvá déle jak 5 hodin, můžete letenku také stornovat. V tomto případě by společnost měla vracet peníze odpovídající ceně letenky i nevyužitých částí letu, jako je navazující spoj nebo let zpátky.

Pozor ale v případě náhlým politickým situacím, stávkám nebo nepřízni počasí kompenzaci za let nedostanete.

O kompenzaci žádáte písemně nebo emailem přímo svou leteckou společnost, pokud chcete žádat z cestovního pojištění, přečtěte si pozorně podmínky. V případě, že by od toho dali ruce pryč, se můžete obracet na Úřad pro civilní letectví.

Nezapomeňte uvést:
• informace o cestujícím
• údaje o letu – číslo letu, rezervace, letu, datech atd.
• délku letu
• doklad o zpoždění letu vystavený dopravcem
• další dokumenty – účet za hotel, stravování atd.

Staň se členem našeho VIP klubu!

Je to zcela ZDARMA a dozvíš se tak o akčních tipech jako první! Z odběru se můžete kdykoliv odhlásit.

Potvrzením souhlasíš se zpracováním osobních údajů (tedy tvého mailu)

Pošleme ti e-mail, který potvrdíš, abychom tyhle super tipy neposílali někomu jinému.
Pokud ti nic nedorazí, zkontoluj spam.